teisipäev, 21. august 2018

Vihmane esmaspäev Leonardiga

Siin Reykjavikis sadas täna terve päeva vihma ja sooja oli vist ainult 10 kraadi. Aga selline ilm siin üldse ei kurvasta. Ja ega ma tegelikult pole üldse suur ilma üle viriseja. Olen alati uskunud, et pole halba ilma, on valed riided. On vaja vaid tuule- ja vihmakindlat jopet ja saapaid ja üht mõnusat kampsunit ning ongi hea olla ka siis, kui päev läbi ladistab.

Vahel mulle tundub, et Eestis on inimesed minetanud terve talupojamõistuse ja argitarkuse, kui käivad külma ja vihmaga ringi Hispaanias valmistatud kunstnahast saabaste või Hiinas tehtud polüesterkampsunitega  ning siis ainult kurdavad, kui võimatu kliima meil on. Kunstnahk, polüester, akrüül jm on materjalid, mis ju õhku läbi ei lase, niiskust ei ima ja nii kohe kuidagi keha soojas ei hoia. Õnneks siin Islandil pole vana tarkust unustatud ning kõige populaarsem riietusese on siiani villane kampsun ehk lopapeysa. Kui on kõva tuul, siis pannakse selle peale või alla veel ka tuule- või veekindel jakk või jope. Sellest, mis moes ja kuidas teistele oma moodusega muljet avaldada, paistab siin tähtsam olevat see, et sul endal hea ja mõnus olla oleks :)

Ja muide vihmavarje siin keegi ei kanna! Sest mis sa selle tuule käes nendega ikka peale hakkad. Neid isegi ei müüda kusagil, ainsana olen näinud paari nökatsit H&Mis. Vihmavarjude mittekandmise tõsise kombe kohta rääkis Ragga mulle ka ühe illustreeriva loo :) Et kui Ragga käis algklassides, siis tuli nende klassi ühel sügisel poiss, kes oli paar aastat oma vanematega välismaal elanud, Saksamaal vist. Ja kui siis ükspäev oli vihmane päev ja see poiss vihmavarjuga kooli tuli, algas üks suur näpuga näitamine ja itsitamine ja narrimine, et hea könn, käib vihmavarjugaaaaa! Lõpuks oli õpetaja poisi vanemad kooli kutsunud ja neile selgitanud, et ärge palun andke lapsele vihmavarju kooli kaasa. Islandil nii ei tehta. Sest siin on kõik karmid viikingid. (See viimane on minu märkus :DD)

Igatahes panin ka mina hommikul selga kampsuni ning oma truu vihma- ja tuulekindla jope ja käisin terve päeva kuiva ja soojana ringi. Kuigi õues ladistas ja taevas oli hall, oli meil stuudios mõnus ja soe. Kuulasime Leonardit ning lõuna ajal jõime kohvi ja sõime kaneelilõhnaseid kukleid, mis ma kõrvalmaja pagariärist hommikul olin ostnud. Nii et vihmaste ilmade, villaste kampsunite ja talupojatarkuse terviseks ;)

Leonard Cohen - Did I Ever Love You (vaimuka nimega albumilt "Popular Problems")

Kommentaare ei ole: