esmaspäev, 23. veebruar 2015

Birkenid

Birkenstockid - lugu heast disainist.

Oli 2005. aasta septembrikuu lõpp. Olin viimaseid päevi oma armsas Umbrias Itaaliamaal ja pakkisin juba kotte, kui mõtlesin veel kiirelt ära käia San Francesco kuulsas Assisi linnakeses, kuhu ma imekombel kolme kuu jooksul Perugias elades ikka veel polnud jõudnud. Kohalejõudmine oli vaatamata väga loetud kilomeetritele seiklusrikas. Nimelt sattusin alguses hoopis valesse linna ja kirikusse, kui ühe entusiastliku turismigrupiga koos vales kohas bussist maha ronisin. Vaatasin väärsused ära ja uurisin pettunult tagasisõitmiseks bussiaegu, kui taipasin, et olin üldse vales linnas. Lõpuks jõudsin ka õigesse kohta ja õige kiriku võlvitud kaarte alla ning sain palju paremini aru, miks sinna üle maailma kokku tuldi. Pärast seda ülevat kultuuri- ja hingeelamust uitasin kojusõidubussi oodates veidi ringi Assisi valgest kivist tänavatel. Ja sattusin jalatsipoodi. Ja proovisin sandaale, mis istusid jalga nagu valatult!

Perugiasse tagasi jõudsingi minu esimesed Birkenstocki sandaalid kotis. Ja need sandaalid on minuga jäänud juba kümneks aastaks. Tundub lausa erakordne tänapäeva kiirtarbimise juures. Ja ongi. Küll on nad vett ja vilet näinud, minuga nii paljudel reisidel, matkadel ja folkidel käinud. Ning endiselt, iga aastaga isegi rohkem, istuvad jalga nagu valatult! Paar aastat tagasi võtsin siiski plaani uued hankida, sest tald oli veidi ära kuluma hakanud, kuid kuna Birckenstockisid müüakse Eestis vaid üksikutes kohtades, siis pole ma senimaani nende otsa sattunud ja suve saabudes otsin arvatavasti välja jälle needsamad esimesed :)

Siin pildil paistab aga üks uus mudel sellelt võlukingakeste valmistajalt. Minu esimesed olid mudel nimega GIZEH, need siin on KAIRO Habana

Kommentaare ei ole: